.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعتدالگرایان شمال نشاط سیاسی ایجاد می کند

عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به رخوت سیاسی حاکم بر دانشگاهها و نوع نگاه سیستم اجرایی به دانشجویان که موجب ضربه به کشور و دانشگاهها شده تشکیل مجمع اعتدالگرایان شمال می تواند منجر به ایجاد شادی و نشاط سیاسی در دانشگاهها شود.

"شهربانو امانی" در گفت و گو با دبیرکل مجمع اعتدالگرایان شمال (دانشجویان و فارغ التحصیلان) با اشاره به برنامه تشکیل کمیسیونهای تخصصی مجلس شورای اسلامی در مجمع نمایندگان استانها که از سوی مجمع اعتدالگرایان مطرح شده افزود:  همنشینی دانشجویان، فارغ التحصیلان و کارشناسان در راستای توسعه کشور و استانها مفید است. 

وی خاطرنشان کرد: از طریق تشکیل این کمیسیونها در مجمع نمایندگان استانها، نمایندگان راحت تر می توانند دیدگاههای خود را مطرح و برنامه های خود را کنترل و ارزیابی کنند و پیشرفت کار را بسنجند.
به گفته وی، برای رسیدن به توسعه باید ارتباط ارگانیک و یک شبکه ارتباطی بین نمایندگان مجلس و دستگاههای اجرایی برقرار شود که تحقق دقیق این برنامه تضمین کننده چنین ارتباطی است. 
امانی تصریح کرد: دفاتر نمایندگان فرصت ندارند به همه کارها بپردازند بنابراین تشکیل این کمیسیونها به نمایندگان مجلس در اجرای وظایف خطیر نمایندگی کمک می کند.
نماینده اصلاح طلب مردم ارومیه در دوره های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی گفت: وظایف این کمیسیونها را به دو دسته ملی و منطقه ای تقسیم کنید، دانشجویان جز منافع ملی به چیز دیگری نمی اندیشند و غیر از این هم چیزی ندارند که از دست دهند بنابراین یک بخش فعالیت این کمیسیونها می تواند پیگیری مطالبات ملی باشد و بخش دیگر نیز پیگیری مطالبات منطقه ای در راستای رشد و توسعه استانها. 
امانی تصریح کرد: درست است که نمایندگان به صورت منطقه ای انتخاب می شوند اما آنها باید بیشتر درگیر کارهای ملی رشد منطقه ای باشند.
این فعال سیاسی با اشاره به برنامه دیگر مجمع اعتدالگرایان شمال مبنی بر پیشنهاد تشکیل فراکسیون دانشجویان و فارغ التحصیلان در مجلس هشتم گفت: فراکسیون دانشجویی برای اولین بار در مجلس ششم تشکیل شد و نقاط قوت آن می تواند در فراکسیون مد نظر اعتدالگرایان شمال تقویت و نقاط ضعف آن حذف شود، اگر فراکسیون دارای برنامه باشد فعالیتهای آن قابل کنترل است.   
عضو شورای سیاستگذاری ستاد ائتلاف اصلاح طلبان ایران ادامه داد: راه توسعه با تقویت نهادهای مدنی طی می شود و دانشجویان می توانند در تقویت استراتژی توسعه تاثیرگذار باشند.
به گفته امانی، دموکراسی با حضور دانشگاهیان مسیر بلوغ خود را طی می کند و همه کسانی که به فکر رشد و آبادانی ایران هستند باید با رعایت قواعد بازی و تحمل دیگری به این روند کمک کنند.
عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکثر منتخبین حزبی نیستند که بخواهند کار تشکیلاتی انجام دهند و به همین خاطر فعالیتهای آنها پراکنده است، برنامه های مجمع اعتدالگرایان شمال می تواند همگرایی بین نمایندگان مردم را تقویت کند.     
دبیرکل مجمع اعتدالگرایان شمال نیز در این گفت و گو ابراز امیدواری کرد: با تشکیل فراکسیون دانشجویان و فارغ التحصیلان در مجلس هشتم و تشکیل کمیسیونهای تخصصی مجلس در مجمع نمایندگان استانها دانشگاهها بار دیگر نشاط سیاسی خود را به دست آورند.
"ابوذر پورادیب" افزود: متاسفانه فعالیت سالم سیاسی به عنوان یک حق مسلم از دانشجویان سلب شده که این روند خلاف دیدگاهها و تاکیدات مقام معظم رهبری است. 
وی با اشاره به دیدار اخیر دانشجویان با رهبر معظم انقلاب خاظرنشان کرد: تشکیل بنیاد نخبگان و نخبه پروری سیاسی در دانشگاهها که از سوی ایشان مطرح شدند بدون فعالیت سیاسی امکان پذیر نیستند.

به گفته وی، زمانی می توان از دانشجویان انتظار داشت که فعالیتهای سیاسی خود را دوباره شروع کنند که حس تاثیرگذاری در آنها تقویت شود در غیر این صورت داشتن چنین انتظاری خواسته بیهوده ای است.

این فعال سیاسی تاکید کرد: حس تاثیرگذاری در دانشجویان توسط دولت و قوه قضاییه تقویت شود و دانشجویانی که واقعا به آرمانهای انقلاب وفادار هستند و می خواهند در جهت سربلندی اسلام و مملکت خدمت کنند اجازه فعالیت یابند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.595 seconds.